Beboer

I menuen til venstre kan du finde praktiske informationer, der kan være nyttige for dig, der bor i Fortunen. 

Bemærk venligst at hvis du ønsker relevante informationer som er gældende for alle beboere i Lyngby Boligselskab, såsom fremleje, byt af bolig, blanketter, ansøgningsskemaer og meget mere finder du det under fanen Beboer øverst. 


 

Hvor kan jeg henvende mig ved problemer?

På ejendomskontoret som har adresse på Lundtoftegårdsvej 29 st tv. 2800 Kgs. Lyngby


Typiske eksempler som ejendomskontoret tager sig af vil være: Dryppende vandhaner, stoppede afløb, løbende vand i toiletterne, strøm- eller varmeproblemer. 


☎ Telefonisk henvendelse mandag til fredag i tidsrumet kl. 7.30 - 11.30 på 45 87 43 02

 ►Bemærk venligst at telefonen er lukket hver onsdag i tidsrummet mellem kl. 9.00 og 10.00.


Hvis du som beboer har behov for at tale med en medarbejder, kan du aftale en tid.

Skal du have lavet noget i din bolig, kan du lave en aftale om besøg af en ansat fra ejendomskontoret om onsdagen allerede fra kl. 6.00 og helt indtil kl.16.00.

Dette kan du gøre via beboer-appen "Mig og min Bolig", via mail eller ringe i telefontiden. Du kan læse mere om beboer-appen i menuen til venstre, under punktet Beboer-app.

📝Du kan skrive til ejendomskontoret hele døgnet via beboerappén hvor du kan indmelde opgaver og modtage beskeder fra ejendomskontoret. Du er også velkommen til at kontakte ejendomskontoret via mail: 4300@kab-bolig.dk


Ved akutte problemer
Ved akut opstået skade uden for ejendomskontoret normale åbningstid og som ikke kan vente til ejendomskontoret åbningstid kan du henvende dig direkte til Dansk Bygningskontrol som vil besvare dit opkald. 
Døgnvagt: 72 28 28 19.


Vedrørende VVS 
Der må kun tilkaldes hjælp i tilfælde af utætte eller sprungne vandrør eller varmerør. Alle andre fejl skal meddeles til ejendomskontoret førstkommende hverdag.

Vedrørende El
Ved elsvigt kontrolleres først sikringer og HFI/HPFI relæ. Hvis der er flere husstande som ikke har strøm skal der rettes henvendelse direkte til Ørsted Energy. Alle andre fejl skal meddeles til ejendomskontoret førstkommende hverdag. Ørsted Energy: 72 10 20 30

Vedrørende YouSee
Ved driftsforstyrrelser eller manglende signal skal der rettes henvendelse direkte til YouSee kundeservice på 70 70 40 40 eller via deres hjemmeside på www.yousee.dk hvor du også kan få hjælp og vejledning.

Vedrørende Fibia
Ved driftsforstyrrelser eller manglende signal skal der rettes henvendelse direkte til Fibia kundeservice på 70 29 24 44 eller eller via deres hjemmeside på www.fibia.dk hvor du også få hjælp og vejledning.


Vedrørende Rotter
Observerer man en rotte, er man forpligtiget til at melde det til kommunen. Det er beboeren selv som skal melde det til kommunen. Dette kan gøres via LTK hjemmeside på www.ltk.dk/rotter. Her kan du også læse meget mere blandt andet om forebyggelse af rotter.


Vedrørende manglende afhentning af affald
Hvis man ikke har fået tømt dagrenovation eller 4-kammerbeholder, eller oplever man andre problemer med afhentningen, kan man registrere det via Lyngby-Taarbæk Forsyning hjemmeside.   

Lyngby-Taarbæk Forsyning, manglende tømning af affald. Klik her.


Har man ikke fået afhentet storskrald eller haveaffald kan man kontakte:

Renovatør: Urbaser
Mail: lyngby@urbaser.dk
Telefon: 25 9761 37